fredag 23 september 2011

Hm... lite blandat

Som jag misstänkte från början...Jag är ju ingen superbloggare precis! Ingen skriverska alls :P Lite bilder då och då, små dagboksinlägg om vad vi gör men inge direkt roliga texter. Men men det är ändå lite roligt att den finns, att kika runt och läsa på andras bloggar!

I alla fall idag var jag tvungen att ta mig i kragen. Plockade fram Mollys bok och började skiva. Måste ju skriva typ nu, annars glömmer man ju bort allt! Visserligen för jag lite dagbok i min mobil för att jag sedan ska komma ihåg datum mm när det sedan ska skrivas in i hennes bok. Det är ju bara det att det måste bli av också! Närhon tog sin förmiddagslur så började jag skriva lite. Första tanden, första badet, fösta gången hon satt själv, vad vi leker och pysslar med på dagarna... Finns så mycket att skriva!

För övrigt så har nu Molly druckit välling ur flaska i en vecka!! Jag är överlycklig! Två amningsfria nätter i rad och natten i natt var bättre än på länge. Hon sov melln 20.00 och 02.30! Åt välling och sov til 07.00. Känner mig riktigt utvilad nu.

Igår hade vi barnvakt hela dagen. Nu kan jag äntligen slappna av och lämna bort Molly lite eftersom jag vet att hon äter bättre och inte är lika snuttig. Jag åkte nämligen och jobbade!! Jätteroligt var det! Blev dock bara 6 timmar men så skönt att få tänka på annat än matning, bajsblöjor, sovtider och allt annat hemma. Vill jobba lite då och då nu, framförallt för ekonomin... Blir ju inte rik på att gå hemma direkt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar