tisdag 20 september 2011

Barnbidrag=lite shopping

Dagen började så himla bra, Molly drack sin första vällingflaska på morgonen!! Jag blev så lycklig så jag nästan blev tårögd... Jo, det är sant! Jag har länge velat kunna ge henne flaskan, velat att hon ska äta mat bra. Har liksom känt att jag velat kunna skaffa barnvakt för att få till det där med egentid och att få göra något ensam med Eric. Sova. Nu känns det som att det faktiskt inom en snar framtid kommer att vara möjligt! :)

Dagen fortsatte väldigt bra. Jag och Molly åkte in till Sala för att träffa Louise och Wilma. Det blev en dag på stan för barnbidraget hade ju susat in på kontot... Vi åt lunch och hade det mysigt" Shopping blev det också, till Molly såklart! Handla till mig själv existerar nästan inte längre! Det blev tre nya bodysar, en scarf, ett par tights och lite badleksaker till nya badkaret. Känner mig nöjd.

Måste bara inflika att denna lilla tös som uppfyller min vardag har en järnvilja, vet precis vad hon vill... Idag, när vi var på stan, hade jag förberett för välling. Hade termos med varmvatten men ingen fruktdryck... Äh, tänkte jag, nu har hon väl lärt sig dricka välling, men ICKE! Nepp, det blev till att handla en päronmer och spetsa vällingen med, DÅ drack hon! Sött ska det vara :) Trollunge.Så det kommer bli till att trappa ner långsamt... Alla knep är bra....

Nu har vi haft en myskväll hemma med hamburgare och lite tv-tittande. Nu sängen.

1 kommentar:

  1. Det var verkligen en mysigt dag! Hoppas på en lika fin imorgon! :-) Kram!

    SvaraRadera