lördag 15 oktober 2011

Mässa och fredagsmys

Som vanligt så går veckorna fullkomligt rasande fort. Nu är det ju lördag, igen! Jag har inte skrivit så mycket, finns inte så mycket spännande att skriva om eftersom dagarna som varit har innehållit snor, hosta, kräkor och sömnbrist... Nu börjar jag dock se ljuset i tunneln, Molly är mycket piggare nu :)

Igår tyckte jag att Molly blivit så pass frisk att vi kunde åka iväg på mässa i Stockholm. Det är Underbara barnmässan 2011 som pågår just nu i Älvsjö, jättemysigt! Det var rätt häftigt att det var såå mycket vagnar, föräldrar och barn på samma ställe. Man kunde verkligen fynda alla tänkbara barnprylar, meeen eftersom jag har en tämligen begränsad ekonomi just nu OCH ska åka till Ullared på torsdag så blev det mest bara att gå runt och titta och drömma för min del. Det fanns ju en del gratisprover...

Igår kväll kom bästa syster óch Mollys kusiner på besök och vi hade "fredagsmys" Vi upptäckte att vi hade lite olika definitioner på vad fredagsmys är!
Eric var så söt, han hade varit och handlat, gjort tacopaj, fixat en överraskning till barnen. Han hade bestämt att dom skulle få överraskningen efter maten. Lilla Amanda gick och väntade på fredagsmyset, vi andra tyckte ju att det var full fredagsmys redan men inte hon... Nåval tänkte Eric, fram med överraskningen som var två stora godospåsar! Nu så var det väl ändå fredagsmys? Jo, en liten stund tills Amanda frågade när fredagsmyset skulle komma.... :) För Amanda är nämligen fredagsmys chips och popcorn! Det var bara att gräva i skåpen och jag hittade faktisk lite popcorn att poppa så då blev hon nöjd! Så söt! Så typiskt att vi inte hade handlat chips och pocorn, tyckte väl att det brukar räcka med godis men inte för Amanda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar