måndag 25 juli 2011

Vilken mysig helg!

Tänkte väl försöka mig på en liten sammanfattning av helgen! Vi har tillbringat den med vänner och släkt :)

I lördags styrde vi kosan mot Eskilstuna och min kusin Jenny och hennes sambo Robban. Det var en bokad kusinträff med bla parken zoo-besök, bad och sedan grillning på kvällen. Tack Jenny och Robban för det initiativet, var bara såå roligt att träffa alla kusiner! Måste helt klart göras om :)

Några bilder från dagen:
Två små kängurukusiner till Molly...

Amanda klappar!

Badtime på parkenbadet!

Jobbigt med grillkalas...

Full action vid grillarna!

Molly vaknade till lite på natten men var lika glad för det!

Igår hade bjudit hem Anne och Tobbe på lite middag. Eftersom jag inte hade planerat så bra inför det så hade vi heller inte hunnit handla... Iväg direkt på morgonen när vi vaknade för att först hämta hundarna som hade sovit hos mamma. Sedan direkt vidare in till Sala. Molly, hundarna och Eric lämnade jag av hos Farmor och farfar så jag fick handla helt ensam,. riktigt skönt faktiskt :)

Hem och sedan var det bara att förbereda middagen. Det blev en räk- och persikosoppa och till det kex med lite god röra. Röran innehöll creme fraiche, philadelphiaost, rom och rödlök, jättegod! Efter det blev det grillning, grillspett, grönsaksspett, potatisklyftor, sallad och lite olika såser till. Efterrätten bestod av frozen cheesecake med blåbär och grädde. Efter det var man som en ballong... :)

Helgen har varit kanon! För kort bara...

3 kommentarer: