fredag 15 juli 2011

Hemma är helt klart bäst

Vi ar haft ett par jättemysiga dagar i Sjötorp. Första gången vi hade barnvakt också. Jag var ifrån Molly i hela 12 timmar! För Eric var det ingen big deal för han har ju jobbat natt, varit iväg på utbildningar mm. Inte jag. Tänk, jag har varit tillsammans med henne dygnet runt i 5,5 månad... Att åka ifrån henne kändes jättekonstigt men samtidigt roligt och skönt!
Vi satt i bilen och poppade musik med hög volym, fick känna oss lite som förr, innan Molly kom. Bara kunna tänka på oss själva. (Jag tänkte iofs inte på nåt annat än Molly!)

Kl 9.00 åkte vi från Sjötorp, hade proppat barnvaktskaran med information om sovtider, grötportioner och allt som kunde tänkas behövas... Grät en liten skvätt i bilen men det gick snabbt över!

Vi kom fram till Ullared ca kl 13.00 och kunde bara konstatera att det inte är en bra tid att åka dit en regnig dag i mitten av juli... Tur att inte Molly var med eftersom vi fick köa i regn. Såg alltför många stackars barn som fick göra det... Hade blivit tokig om jag skulle ha haft barnvagn där inne.
Jaja, i allafall... Vi delade på oss, Eric gick till verktyg och herrkläderna... och jag mot barnkläder, leksaker och damkläder. där gick jag, helt ensam (eller med ett antal tusen shoppinggalna, men ni fattar) och bara kunde titta i lugn och ro, så underbart med egentid! Love it.

Molly hade en mysdag med mor- och farföräldrarmaffian och fick mer än 100% uppmärksamhet gissar jag! Hon åt så duktigt, gröt, puré, fruktpuré, drack vatten, till kl 18 men sedan tog det stopp. Mot kvällningen fungerade inget, inte flaska, ingen gröt, ingenting ville hon ha! Dom fick tre jobbiga timmar innan vi var tillbaka kl 21 och jag kunde amma henne, lillpluttan...
Så här i efterhand så känns det lite ego att vi drog iväg när det inte fungerade med maten riktigt men det gick ingen nöd på Molly, mitt samvete känns dock inte helt rent... Känslan att komma tillbaka efter 12 timmar var så skön och härlig, att få snusa på tösen igen och krama krama! Trollunge!

Nu är vi åter hemma igen med en lycklig unge, visst känner hon igen sig här hemma i lilla byhålan! Hela hon skiner som en sol när vi kommer hem. Åt gröt och drack välling i pipmugg som kvällsmat! Somnade som en stock 20.45, nybadad och go´

Borta bra men hemma bäst, helt klart! Avkoppling. Mys. Soffhäng. Ost och kex... Strax ska jag krypa ner i sängen och dra täcket över mig för i morgon blir jag gammal (igen), inge roligt när den dagen kommer längre, fyller liksom ingen funktion att fylla år längre. Kommer bara gå utför! ;) Man blir väl inte äldre än man gör sig sägs det men jag vet inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar