tisdag 27 mars 2012

Telefonförsäljare.... Suck

Kan någon förklara för mig hur man i en mening säger:
"Nej absolut inte, du sluter inget avtal nu i telefonen. Vi skickar hem all information så får du bestämma dig hemma i lugn och ro"

Sedan avslutar människan med vilja banda mina uppgifter och säger då att avtal sluts mellan blablabla...

Enligt honom så har vi inte slutit något avtal eftersom jag har 14 dagars ångerrätt och bara behöver höra av mig om jag inte vill köpa deras tjänster... Gör jag inget så kommer en faktura. I mina ögon är det avtal... Eller?

Det handlar om förvaltande av pension för övrigt... Och jag sa att jag inte ville genomföra detta. Då blev han sur och sa att det var en dålig ursäkt att jag måste ta hand om min dotter (som skrek i bakgrunden) och att han skulle återkomma! Vilket ärkepucko! Han kan ju försöka ringa igen.

Om jag är upprörd? Äh lite smått irriterad...

1 kommentar:

  1. svara endast-det finns inga pengar....
    om han säger att avtal slutits se till att ringa in o säg ifrån -- om du lyckas komma fram

    Börja aldrig tala med dessa personer överhuvudtaget.Gubben

    SvaraRadera