fredag 6 januari 2012

Nostalgi

Igår fick jag en sådan mysig känsla, en sådan där som kan komma ibland när man tänker på gamla minnen från när man var liten. Känns som att allt kommer tillbaka nu när man har fått barn!

Igår följde jag och Molly med på julfest. Den gick vi alltid på när jag var liten och det var faktiskt samma personer som spelade och sjöng som för 25-30 år sedan! En äkta julfest i en bygdegård på landet. Kära Gunnar och Mia! Ni fick mig att uppleva min barndom igen med dragspelet och gitarren!

Jag mindes den pirriga känslan man kände när tomtarna dök upp när man dansade som bäst runt granen, att se barnen hoppa små grodorna, att se skratten när barnen jagade sina föräldrar till "björnen sover"...

Många gamla bybor var där, gamla skolkamrater som också fått barn... Samma folk nu som då fast med ytterligare en generation! Så häftigt!

Detta vill jag att Molly också ska få uppleva! Älskade Molly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar